Lindab Figurer
Lindab

Konceptudvikling

Udvikling af kommunikationsunivers med udgangspunkt i ny strategi

Lindab ønskede at skabe et kommunikationsunivers, der kunne bære de mange budskaber fra strategiplanen. 

Budskaberne skulle kommunikeres til hele organisationen til medarbejdere inden for forskellige fagområder og fra forskellige lokationer.

Lindab AS er den førende producent af ventilations-, tag- og facadeløsninger, porte, stålprofiler, tagrender og meget mere til byggeindustrien.

Den nye strategiplan skal positionere Lindab som leverandør af morgendagens arkitektur og indeklima er målet. Det mål skal nås ved at samle hele organisationen om fælles indsatser, nemlig at udvikle bæredygtigt, digitalt og for mennesker.

Ydelser:
Lindab Malerbog Mockup 2

Kommunikationsunivers med illustration og budskab

Udvikling af illustrationer, figurer og situationer, som med bredde og udtryk kan indramme Lindab som en engagerende, motiverende og rummelig arbejdsplads, der er opbygget igennem årtier.

I den proces har det været vigtigt, at de tegnede figurer optræder i situationer, som understøtter virkeligheden bedst muligt.

Som understøtning til illustrationerne er der udviklet et koncept til korte kernebudskaber, med udgangspunkt i morgendagens arkitektur og indeklima.

Med små sætninger der starter med ”Blik for…” skabes en relevans i forhold til Lindabs produkter og samtidig udtrykker ”Blik for…” at der er fokus på et område eller et tema.

Med brug af Lindabs designguide fastholdes det grafiske udtryk, fonte- og farvebrug.

Lindab Malerbog 1

Strategiplanens budskaber synliggøres på kontorer og i kantiner

Der er udarbejdet en plakatserie med brug af kernebudskaber og illustrationer.
Plakaterne er printet på lyddæmpende materiale og hænger nu rundt omkring i virksomhederne.

Lindab Poster
  • Til kommunikation af vores nye strategi internt i Lindab, har Crossmind hjulpet os med at skabe et kreativt og let forståeligt visuelt univers.

    Efter brief gik de straks i gang med opgaven og leverede et oplæg som blæste mig omkuld. Det var særdeles gennemtænkt og fyldt med unikke detaljer.

    Egentlig skulle vi blot bruge få elementer, men opgaven har sidenhen gjort Crossmind til en stærk samarbejds- og sparringspartner som løbende eksekverer på vores tanker og nye tiltag.

    Louise Lindeskov Lindab
    Louise Lindeskov
    Marketingprojektleder, Lindab A/S