Har du nogensinde overvejet, hvad det er der gør, at nogen opnår stor succes med markedsføringen og andre gør ikke?
Svaret er content. Eller rettere godt content. Din markedsføring lever simpelthen gennem content.
Hvad er content?
Content er det indhold, du leverer i din markedsføring. Det kan være indhold på din hjemmeside, på dine sociale medier eller på en anden platform, hvor du kommunikerer dine budskaber ud på. Content er altså alt indhold lige fra denne tekst, du læser lige nu; de opslag du lige har scrollet forbi på de sociale medier til de nyhedsmails, artikler og downloads, som ligger i din indbakke m.m. Der er faktisk næsten ingen grænser for, hvad indhold kan være eller hvilken form det kan tage.
Og hvis dit indhold er godt, er der næsten heller ingen grænser for den succes, det kan give din markedsføring. Godt indhold kan hjælpe dig med at opbygge et stærkt brand, øge din synlighed, drive trafik til dit website, og ikke mindst konvertere til kunder. Indhold er altså effektiv til at skabe, udvikle og vedligeholde loyale relationer med dine kunder, og derved effektiv til at vækste din forretning.
Hvad er så godt content?
Når vi snakker om godt indhold, er det alfa og omega, at det handler om dine kunder, din målgruppe og ikke om dig.
Godt indhold er derfor indhold, som dine kunder finder inspirerende, hjælpsomt eller på anden måde værdifuldt – og det skal selvfølgeligt være tilgængeligt på de platforme, hvor din målgruppe er til stede. Med det rette indhold, gør du altså din målgruppe en tjeneste, som på en diskret måde skaber en interesse og et behov for dine produkter.
Nu tænker du måske:
"Det lyder altsammen rigtig fint, men hvilket indhold giver mig så flere kunder?"
Det diplomatiske marketingsvar er, at det handler om kontekst. Det handler b.la. om;
- Hvem dine kunder er
- Hvilken branche du opererer i
- Hvilke produkter/ydelser du sælger
Der findes således ikke en standardløsning, som vi kan copy paste og på magisk vis skaffer dig en masse salg.
Hos CrossMind fokuserer vi på at kende dig, din forretning og ikke mindst din målgruppe. Det er efter vores overbevisning fundamentet for et godt samarbejde, hvor vi sammen udvikler det rigtige indhold til din markedsføring, som flytter din forretning.
Video
Vi kan ikke snakke om content marketing uden at nævne video. Vores store forbrug af digitale platforme og sociale medier, har gjort os verdensmestre i at scrolle forbi indhold, som ikke fanger vores interesse.
Video er nemlig genial til at fange vores opmærksomhed i vores uendelige scroll, surfen rundt på nettet, zappen gennem tv-reklamerne, på messen, i gadebilledet eller en hvilken som helst anden platform eller omgivelser, hvor målgruppen befinder sig.
Derfor er videomateriale et værdifuldt værktøj til at levere budskaber, og opnå den ønskede respons hos modtageren.
Foto
"Et billede siger mere end tusinde ord", og det er ikke uden grund.
Fotografi er et kraftfuldt værktøj i content marketing, da det kan fortælle levende historier og skabe kontekst omkring dit brand eller dine produkter/ydelser.
Gennem fotos kan du fange din målgruppes opmærksomhed, og formidle dine budskaber klart og tydeligt.
Desuden kan du anvende fotos på tværs af platforme om kanaler, og skabe en sammenhængende brandoplevelse for målgruppen.
Animation / motion graphics
Animerede videoer og motion graphics er en sjov og effektiv måde at skabe huskbare reklamer med og styrke dit brand.
De kan hjælpe med at forklare komplekse produkter og tjenester på en letforståelig måde og kan være mere omkostningseffektive end live-action film.
Ved at bruge animation og motion graphics i din markedsføring kan du øge kundernes engagement og konverteringsraterne, som kan føre til et øget salg.
Så hvis du vil skille dig ud fra konkurrenterne og have flere kunder, bør du overveje at tilføje animation og motion graphics til din markedsføring.
SEO
Med SEO kan du forbedre din virksomheds synlighed og rækkevidde på søgemaskiner, og dermed tiltrække flere leads og potentielle kunder til hjemmesiden.
- On-page optimering af websitet
- Keyword research og optimering af metadata
- Optimering af interne links og navigation
- Skabelse af relevant og kvalitetsindhold
- Teknisk SEO, inklusiv hastighedsoptimering og mobilvenlighed
- Backlink-analyse og -opbygning
- Optimering af lokale søgninger og Google My Business-profil
- Analyse og rapportering af resultater og forbedringer
Email marketing
Email marketing er en effektiv måde at nå ud til og engagere dine kunder med personligt indhold og segmentering.
Du kan opbygge stærke relationer, øge kundeloyaliteten og konvertere leads til salg.
- Oprettelse af målrettede email-kampagner
- Segmentering af email-listen
- Design og opsætning af nyhedsbreve
- A/B-test af forskellige elementer i kampagner
- Automatiserede email-sekvenser
- Optimering af emnelinjer og CTA'er
- Integration af email-marketing med andre kanaler og platforme
Digital strategi
Din digitale strategi er dit kompas, som guider din digitale markedsføring mod dine målsætninger.
En digital strategi er altså en plan til hvor, hvornår og hvordan, du bedst fanger din målgruppes interesse online, og får dem til at købe dine produkter eller ydelser.
Strategien omfatter en række indsatsområder på forskellige kanaler med tilhørende kreative budskaber, som til sammen sikrer, at du møder din målgruppe med netop dét indhold, som får dem til at vælge dig frem for dine konkurrenter.
- Opsætning af digitale målsætninger
- Analyse af målgruppe adfærd
- Udvælgelse af kanaler og medieplatforme
- Måling og evaluering af performance og ROI.
- Udvikling af kreative budskaber
- Design og produktion af indhold