Giv dit brand, virksomhed og produkter gennemslagskraft med en unik og ensartet identitet
Brandudvikling og visuel identitet er tæt forbundet, da den visuelle identitet er en vigtig del af dit brands samlede image.
I kampen om at vinde kundernes hjerte skal du skille dig ud. Her er dit brand det stærkeste våben!
Hvorfor skal målgruppen vælge din virksomheds produkter, når de ligeså godt kan vælge din største konkurrent?
Og hvordan overbeviser du drømmekunden om, at du er det perfekte match?
Det gør du ved at arbejde strategisk med dit brand.
Sådan bygger du det perfekte brand: Strategisk, differentieret og kundefokuseret
Dit brand skal være et udtryk for hvem du er, hvad du står for, hvordan du adskiller dig fra konkurrenterne – og ikke mindst; hvorfor du er den rette for dine kunder.
Jamen, jeg har allerede et logo, tænker du måske.
Dit brand er meget mere end et navn, et logo og en tagline. Dit brand er alt det, der omgiver din virksomhed, dine produkter og dine services.
Jeres identitet er både visuel og kommunikativ
Vil du gerne have et stærkt brand?
Så er kunsten at få de to elementer til at spille sammen, så I får kundernes opmærksomhed og giver dem en forståelse af hvem I er.
Vores øjne er hurtige til at afkode. Derfor fylder det visuelle meget i det førstehåndsindtryk, som I giver kunderne.
Men de rigtige ord og budskaber betyder også noget, så målgruppen får præcis det billede af jeres brand, som I ønsker – og som gør det til det bedste valg.
Få kunderne til at huske dit brand og dine produkter
Uanset om du driver en stor virksomhed eller mindre virksomhed, er det vigtigt at have en tydelig og ensartet identitet.
Det er netop på identiteten, at du kan skille dig ud fra dine konkurrenter og få kunderne til at huske netop dit brand og dine produkter.
Når vi skal hjælpe dig med at udvikle dit brand, så spiller den visuelle identitet en stor rolle. Den er afgørende, når det kommer til at positionere brandet og skabe en stærk differentiering fra konkurrenterne.
En effektiv og konsistent visuel identitet bidrager til, at dit brand skiller sig ud og giver kunderne en positiv oplevelse. Og det er den positive oplevelse, som får kunderne til at komme igen og igen.
Lad designguiden styre jeres brand med retning og konsekvens
Når jeres målgruppe oplever genkendelighed og konsekvens i måden jeres brand og produkter optræder på fx print, hjemmeside, messer, outdoormedier eller hylden, skaber det troværdighed i jeres brand og fundamentet for opbygning af kundeloyalitet er dermed skabt.
Vi hjælper gerne jeres brand på vej med en gennemtænkt og gennemarbejdet visuel identitet.
Vi samler alt omkring jeres identitet i en overskuelig designguide, der beskriver hvordan I skal håndtere de seks essentielle elementer, som udgør jeres visuelle identitet.
Jeres visuelle identitet består af 6 hjørnesten:
Logo
-
Troværdigt – et godt logo er intuitivt, forståeligt og skaber associationer til jeres kerneværdier og branche.
-
Genkendeligt og unikt – skal fortælle hvem I er og have sit eget udtryk og skille sig ud.
-
Fleksibelt – skal kunne bruges på print, web, merchandise, i sort/hvid, farve og i stor skala.
Farver
Vi er tilbøjelige til at huske farver før brandnavnet.
Derfor er det vigtigt at forholde sig til:
- Primære farver
- Sekundære farver
- Værdier ifht. Pantone, CMYK, RGB, HEX
Typografi
Typografi er en vigtigt del af brandet og genkendeligheden. Derfor er det essentielt at få defineret:
- Primære, sekundære og systemskrifttyper
- Overskrifts- og afsnitstypografier
- Skriftshierarki
Grafiske elementer
-
Grafisk motiv
-
Ikoner og illustrationer
-
Mønstre
Billedstil
Et billede siger mere end tusind ord! Derfor kigger vi på om følgende elementer understøtter brandet:
- Den overordnede billedestil
- Billedebehandling
- Livsstils- og produktfotografering
- Hovedbilleder
Tone-of-voice
Den verbale del af brandet er også vigtig for genkendeligheden – uanset hvor kunden møder den. Tone og stil skal passe til det brand I er.
Hvorfor investere i jeres visuelle identitet?
Formålet med at få udarbejdet en visuel identitet og designguide er, at I altid kan sikre jer, at det visuelle udtryk forbliver ensartet – uanset om det er medarbejdere internt i virksomheden, som arbejder med brandingen eller det er eksterne samarbejdspartnere.
Har I brug for hjælp til at få defineret en visuel identitet eller måske skal jeres nuværende have et løft?