Tilbage til oversigten

ROI

ROI (Return On Investment) er en model, der bruges til at beregne, hvornår et projekt har tjent sig selv ind. Modellen tager også højde for de samlede indtægter, hvilket gør den til et effektivt værktøj til at vurdere projektets rentabilitet.

Formel for udregning af ROI:

Omsætning – COGS (Cost of goods sold) = dækningsbidrag
(dækningsbidrag – marketinginvestering) / marketingInvestering = Marketing ROI

#CrossMind Comment:

Markedsføring er en investering, og målet er at opnå et positivt afkast. Det er vigtigt at overveje, om investeringen er passiv eller progressiv. Et godt overblik og en grundig udvælgelse af den rigtige strategi, samt en korrekt fordeling af ressourcer på de forskellige platforme, er afgørende for at sikre den højeste tilbagebetaling af din markedsføringsinvestering.

Din eksterne marketingafdeling
Tilbage til oversigten

R

RAL farve Red Ocean Reklamation Reklamebureau Reklamestunt Reminder Reputation management RGB ROI Rough Responsive hjemmeside Reklame Remarketing/Retargeting Rekruttering Reklamationshåndtering

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.