Tilbage til oversigten

Plank

Plank er et reklamebegreb, der refererer til en idé, der er stjålet eller lånt fra andre kilder. I reklamebranchen opstår der ofte en udfordring, når man skal vurdere, om en idé er original eller om den er hentet fra eksisterende kilder. Når en idé er en direkte kopi eller en uretmæssig inspiration fra andre, kaldes det plank.

#CrossMind Comment:

At skelne mellem ægte inspiration og plank er afgørende i reklamebranchen, da det sikrer, at kreative koncepter ikke blot er gentagelser af eksisterende ideer. Selvom det er sjældent at finde noget helt nyt og uset, er det vigtigt at stræbe efter autentisk kreativitet og innovation, uden at falde i fælden med plank.

Tilbage til oversigten

P

Patos Pay-off Permission Pinterest Pitch Plank Planner Porters Five Forces Positionering PR (public relations) Print Product Life Cycle Product management Produktion Produktorienteret Projektleder Push/pull Produktvideo Profilfilm Pay-per-Click (PPC)

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.