Tilbage til oversigten

Greenwashing

Greenwashing er en praksis, hvor virksomheder overdriver eller vildleder om deres bæredygtige initiativer for at fremstå mere miljøvenlige, end de reelt er. Dette kan ske gennem vage formuleringer, misvisende markedsføring, brug af irrelevante miljøcertificeringer eller ved at fremhæve små bæredygtige tiltag, mens større miljømæssige problemer ignoreres.

Forbrugere, investorer og myndigheder er blevet mere opmærksomme på greenwashing, og virksomheder risikerer både omdømmetab og juridiske konsekvenser, hvis de bliver afsløret i at markedsføre sig uærligt på bæredygtighedsområdet. I takt med skærpet lovgivning, herunder EU-taksonomien og European Sustainability Reporting Standards (ESRS), stilles der højere krav til, at virksomheder dokumenterer og kommunikerer deres bæredygtige tiltag korrekt og gennemsigtigt.

#CrossMind Comment:

Hos CrossMind hjælper vi virksomheder med at undgå greenwashing ved at udvikle troværdige og gennemsigtige kommunikationsstrategier inden for ESG-kommunikation. Vi ser en stigende tendens til både greenwashing og greenhushing, hvor frygten for at sige for meget eller for lidt skaber usikkerhed. Vores tilgang sikrer, at virksomheder kommunikerer deres bæredygtighedsindsatser klart, ærligt og strategisk, så de opbygger tillid og differentierer sig positivt på markedet. Det handler ikke kun om at sige de rigtige ting, men om at have de rette handlinger bag ordene.

Ydelser
Tilbage til oversigten

G

Gameplan GDPR Grundfarve (primær farve) Guerilla marketing Gør-det-selv Grafisk identitet Google Analytics Growth Hacking GAP Analyse Greenhushing Greenwashing

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.