Tilbage til oversigten

Framing

Framing refererer til en proces, der påvirker vores tankemønstre, holdninger og adfærd. Videnskabelige forsøg gennem de sidste 25 år har vist, hvordan framing fungerer som et filter, der fremhæver visse dele af virkeligheden, mens andre dele bliver overset. Når man kommunikerer om et emne, påvirker den valgte framing de idéer og billeder, der dukker op i tilhørernes bevidsthed. Det betyder, at værdier og holdninger altid er en del af sproget, og at framing er en uundgåelig del af enhver diskussion, selvom dens indflydelse ofte er ubevidst.

#CrossMind Comment:

I markedsføring bruges framing ofte til at præsentere et produkt eller en service på en bestemt måde, men det kan også anvendes af magthavere til at forme virkeligheden for befolkningen eller vælgerne.

Tilbage til oversigten

F

Facebook First shot Flash FMCG Forventning Framing Franchise Freelance Frontend Full Service Framework

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.