ESG
AD
CMO
API
CRM
DTP
Lix
RGB
ROI
WWW
ESG
X
Tilbage til oversigten

Copyright

Copyright, eller ophavsret, i reklameverdenen refererer til de rettigheder, der beskytter de kreative værker, som bureauer skaber, herunder forme, ideer og mønstre. Ophavsret giver skaberen eksklusive rettigheder til at disponere over deres værker og forhindre andre i at bruge eller kopiere dem uden tilladelse.

Beskyttede værker omfatter:

  1. Litterære og kunstneriske værker: Dette inkluderer skønlitterære og faglitterære fremstillinger, musikværker, sceneværker, filmværker, fotografiske værker, værker af billedkunst, bygningskunst og brugskunst.
  2. Grafiske og plastiske værker: Kort, tegninger og andre grafiske eller plastiske værker, der er beskrivende, betragtes også som litterære værker.
  3. Edb-programmer: Programmer og software anses for at være litterære værker under ophavsretsloven.

Ophavsret sikrer, at skaberen har kontrol over reproduktion, distribution og offentliggørelse af deres værker, og beskytter dermed kreative indsats og intellektuel ejendom.

#CrossMind Comment:

Vi håndterer beskyttelsen af eventuelle logoer og navne for vores kunder, så de ikke skal bekymre sig om de juridiske detaljer. Dette sikrer, at deres kreative værker er beskyttet mod uautoriseret brug og kopiering.

Tilbage til oversigten

C

CMO Canvas Call to action (CTA) Chatbot CMYK Content Content Management System (CMS) Content Marketing Copyright Corporate Identity Corporate Social Responsibility (CSR) CRM CrossMind Customer Relationship Marketing (CRM) Clickbait