ESG
AD
CMO
API
CRM
DTP
Lix
RGB
ROI
WWW
ESG
X
Tilbage til oversigten

Branding

Branding: Oprindelse og Betydning

Branding stammer oprindeligt fra det amerikanske udtryk 'at brændemærke' kvæg, hvilket indikerer en metode til at markere ejendom. I dag refererer branding til det overordnede koncept af at skabe et mærke eller symbol for et produkt, en service, en virksomhed, en organisation, en person eller et sted.

Branding omfatter alle aspekter af, hvordan et brand præsenteres og opfattes af offentligheden. Dette inkluderer oplevelse, kvalitet, pris og eksponering. En stærk brandidentitet er afhængig af, hvordan brandet bliver behandlet og kommunikeret. Det er afgørende, at alle i organisationen er bevidste om, at de repræsenterer brandet. Effektiv branding sikrer, at målgruppen opfatter brandet i overensstemmelse med virksomhedens ønskede image – hvad enten det er serviceminded, kvalitetsbevidst, prisvenligt, eller andet – så snart de ser logoet eller hører virksomhedens navn.

#CrossMind Comment:

Styrken af et brand afhænger af den måde, det bliver håndteret på, herunder kundeoplevelse, produktkvalitet, prisfastsættelse og brandeksponering. Det er essentielt, at alle medarbejdere forstår, hvordan de repræsenterer brandet. Når branding er veludført, vil målgruppen opfatte brandet præcis som virksomheden ønsker – det være sig som serviceminded, kvalitetsbevidst eller prisvenligt – ved blot at se logoet eller høre virksomhedens navn.

Brandudvikling & Identitet
Tilbage til oversigten

B

Backend Behovspyramiden Big data Below-the-line Benchmarking Blog Blue Ocean Boston Matricen Brand value Branding Briefing Brødtekst Budget Bulk Business-to-business (B2B) Business-to-consumer (B2C) Buzz marketing BuzzWord Barter Brand identitet