Tilbage til oversigten

Behovspyramiden

Hvad er Maslows behovspyramide, og hvordan bruges den i markedsføring?

Maslows behovspyramide er en psykologisk teori, udviklet af Abraham Maslow, som opdeler menneskelige behov i fem niveauer: Fysiske behov, Sikkerhed, Sociale behov, Påskønnelse, og Selvrealisering. Ifølge Maslow kan man først bevæge sig op i pyramiden, når de grundlæggende behov er dækket. Hvis de fysiske behov ikke er opfyldt, kan man ikke fokusere på næste niveau, såsom sikkerhed. Dog argumenteres der i dag for, at pyramiden i det senmoderne samfundkan vendes om, da mange i den vestlige verden ikke længere kæmper for at få opfyldt deres grundlæggende behov.

#CrossMind Comment:

Vi arbejder med mange forskellige målgrupper, og det er essentielt at forstå, at hver målgruppe har sin egen virkelighed og placering i behovspyramiden. Dette påvirker, hvordan vi tilpasser kommunikationen for at ramme målgruppen bedst muligt, i tæt samarbejde med vores kunder.

Indsigt & Strategi
Tilbage til oversigten

B

Backend Behovspyramiden Big data Below-the-line Benchmarking Blog Blue Ocean Boston Matricen Brand value Branding Briefing Brødtekst Budget Bulk Business-to-business (B2B) Business-to-consumer (B2C) Buzz marketing BuzzWord Barter Brand identitet Brandguide

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.