Tilbage til oversigten

Afkodning (af budskab)

Hvad betyder afkodning i kommunikation?

Afkodning handler om at fortolke og forstå en meddelelse. I al kommunikation sker afkodningen på modtagerens betingelser, og hvis budskabet er uklart eller komplekst, risikerer man, at modtageren eller målgruppen ikke afkoder det korrekt. Det er derfor afgørende, at kommunikationen er tydelig og tilpasset modtageren.

#CrossMind Comment:

Det handler om at finde den rette balance. En reklame eller kampagne kan hurtigt blive kedelig, hvis den er for enkel, men hvis den bliver for kompleks eller kryptisk, risikerer man, at kun reklamebureauet forstår budskabet. I tvivlstilfælde laver vi gerne en lille voxpop for at sikre forståelsen!

Tilbage til oversigten

A

Above-the-line AD AdBlock Afkodning (af budskab) AIDA modellen Ambassadør Ansvar API Approach Attention Augmented Reality (AR) Autokommunikation Awareness AI Chatbot ALT attributter Agil Account-Based Marketing (ABM) Attribution Model Autentisk kommunikation Appelform AntiTabu Animationsfilm

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.