Tilbage til oversigten

AD

Hvad er en AD'er (Art Director), og hvad laver de på et reklamebureau?

En AD (Art Director) spiller en central rolle på et reklamebureau. AD'erens opgave er at udvikle kreative idéer og koncepter, samt at formidle klare budskaber via forskellige medier som tv, plakater, annoncer og internettet. Derudover sikrer AD'en, at kommunikation når ud til den ønskede målgruppe gennem en effektiv strategi.

En Art Director har ansvaret for kundens grafiske identitet, herunder farvevalg, foto, skrifttype og den endelige udformning. Alt skal være i overensstemmelse med virksomhedens strategi for at skabe sammenhæng og succesfulde kampagner.

#CrossMind Comment:

En Art Director er involveret i næsten alle aspekter på et reklamebureau. De har en dyb forståelse af den kreative platform, kundens forretning og strategi, og sikrer en rød tråd i løsningen, hvilket resulterer i et optimalt output.

Mød CrossMind's Art Directors
Tilbage til oversigten

A

Above-the-line AD AdBlock Afkodning (af budskab) AIDA modellen Ambassadør Ansvar API Approach Attention Augmented Reality (AR) Autokommunikation Awareness AI Chatbot ALT attributter Agil Account-Based Marketing (ABM) Attribution Model Autentisk kommunikation Appelform AntiTabu Animationsfilm

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.