Logo, visuel identitet og hjemmeside
Ny alliance blandt vindindustriens førende navne ønsker at tiltrække kvalificerede medarbejdere med forskellige baggrunde
Windclusion er en global alliance mellem LM Wind Power, Siemens Gamesa, Ørsted, GE Renewable Energy og Owens Corning, der fremmer inklusion, mangfoldighed og en universel tankegang i vindindustrien.
Alliancen havde behov for at få skabt en grafisk identitet og et logo, som udstrålede diversitet i både brevlinje og på hjemmeside.
Mangfoldige og inkluderende teams er mere innovative, finder hurtigere løsninger, reducerer risici, træffer bedre beslutninger og skaber en bedre økonomisk performance.
Martin Haar Kristensen
Visuel identitet, logo og brevlinje
Den nye identitet samt logo tager afsæt i otte regnbuefarver, der understøtter fællesskab, inklusion og god energi mellem mennesker med forskellige baggrund.
Ikonet anvendes som en del af Windclusion navnet, hvor det symboliserer både momentum og grøn energi.
Taglinen ”Powered by human energy” underbygger, at der er fokus på mennesker i organisationen.
Hjemmeside i Umbraco
Windclusion har fået udviklet en enkel og brugervenlig hjemmeside, der rummer de vigtigste budskaber og information om alliancen - med fokus på at tiltrække fremtidige medarbejdere samt nye partnere til vindindustrien.
Hjemmesiden er bygget i Umbraco, der er et af de mest udbredte .NET CMS-systemer.
Fordelene ved en løsning i Umbraco er, at den på sigt nemt kan skaleres og udbygges, hvis behovet skulle opstå. Samtidig er den brugervenlig og let at arbejde i for både redaktører og udviklere.