Logo, visuel identitet, design guide og hjemmeside
Vejle Spildevand ønskede at løfte det visuelle udtryk og synliggøre rollen som vigtig samfundsspiller over for borgere og samarbejdspartnere
I tæt samarbejde med Vejle Spildevand er der udrullet en helt ny visuel identitet, herunder en meget grafisk karakteristisk hjemmeside med fokus på bl.a. brugervenlighed i selvbetjeningen.
Vejle Spildevand sørger for spildevandsafledning, rensning af spildevand og regnvandsbehandling i Vejle Kommune.
Derudover er de sparringspartner for bl.a. Vejle Kommune, virksomheder og boligforeninger ved forebyggende miljøarbejde.
Martin Haar Kristensen
Logo med ny tagline og design guide
Vejle Spildevand er mere end bare opsamling, rensning og filtrering af regn- og overfladevand.
De tager også hånd om klimaudfordringerne, opretholder bæredygtige renseanlæg og stræber efter at blive selvforsynende gennem egne sol- og biogasanlæg.
Med det nye logo, går en bølge gennem det og en lille "splash" over V'et, symboliserer vandets betydning. "Vand i balance" er den nye tagline, der repræsenterer de mange opgaver, som Vejle Spildevand løser.
Designguide styrker identitet og genkendelighed
For at styrke den visuelle identitet og skabe genkendelighed på alle platforme, er der udarbejdet en omfattende design guide for hvordan logo'et skal fremstå på digitale og offline platforme.
Det er en hjælp for både medarbejdere samt eksterne samarbejdspartnere, der arbejder med Vejle Spildevands logo og visuelle identitet.
Guiden anviser bl.a. korrekt logoplacering på overflader som:
- Tøj
- Facader
- Udendørs elementer
Ny intuitiv Umbraco hjemmeside, selvbetjening og projekter i fokus
Vejle Spildevand ønskede en forbedret hjemmeside, der lettede supportarbejdet internt, gjorde selvbetjeningen mere brugervenlig og informerede om deres samfundsmæssige opgaver. Den nye grafiske hjemmeside matcher deres friske identitet.
Den karakteristiske hjemmeside indeholder en informativ sektion, der besvarer ofte stillede spørgsmål. Kunden kan udfylde formularer eller ringe for at få yderligere hjælp. Projekter præsenteres på et kort, så man kan følge med i lokale tiltag.
Selvbetjeningen er blevet forbedret visuelt og brugervenligt, og den dybdegående søgefunktion hjælper kunderne med at finde relevante oplysninger. Vejle Spildevand har skabt en lettilgængelig og frustrationsfri oplevelse for brugerne.