ESG
AD
CMO
API
CRM
DTP
Lix
RGB
ROI
WWW
ESG
X
IMG 1856
MacArtney Underwater Technology

Messekoncept

Interaktivt messekoncept viser nyeste undervandsteknologi

De globale fagmesser er helt afgørende kontaktpunkter for MacArtney. Den Esbjerg-baserede virksomhed præsenterer her alt det nyeste inden for undervandsteknologi, tiltrækker nye samarbejdspartnere fra hele verden og skaber den rette atmosfære til at netværke med interesserede messedeltagere.

Messekonceptet fra MacArtney har fået stigende betydning gennem årene. Virksomheden har udviklet sig til en af verdens førende aktører på området og sætter løbende nye teknologiske standarder inden for både marine, offshore, havvidenskab, søværn og sikkerhed til havs.

Siden 2006 har MacArtney og CrossMind kørt parløb om messekoncepter og brandingaktiviteter. Standen til hovedmessen Oceanology International (OI) i London i marts 2024 var ingen undtagelse og gennem et tæt samarbejde lykkedes det at skabe et innovativt og interaktivt messekoncept i særklasse.

Ydelser:
Billede af Martin Haar Kristensen

Martin Haar Kristensen

CEO & Creative Director

Baggrund for projektet

Undervandsteknologi er en kompleks størrelse, der kræver tværfaglig og specialiseret viden fra en række fagområder. Som en global niche-virksomhed har MacCartney opbygget en mangeårig ekspertise på dette felt og udviklet højteknologiske løsninger til en række internationale kunder.

På OI-messen i London ønskede MacArtney at introducere en ny variant af deres kendte SubConn Nano-stik, der gør det muligt at sende store datamængder op fra havets dyb. Det nye produkt skulle sættes i centrum på messen og messedeltagerne skulle opleve nye interaktive muligheder med hele produktporteføljen.

Front View

Sådan var processen

MacArtney og CrossMind kender hinanden godt i forvejen og starter aldrig på side 1 i grønspættebogen. Arbejdet med messekonceptet var et tæt udviklingsarbejde med briefing, flere sparringsrunder og en workshop, hvor CrossMind præsenterede forskellige løsningsforslag til videre bearbejdning og efter en intens idéudvikling dukkede messekonceptet op til overfladen.

Løsningen blev en ti meter lang bagvæg af storskærme med synkron afspilning af syv produktfilm i karrusel, et nyudviklet udstillingsbord med undervandsstik og kabler og tre 20”-touchskærme, der var linket op til en interaktiv produktplatform (MISP). Med skærmene kunne gæsterne opleve MacArtney-løsningerne på tætteste hold under og over havoverfladen.

– Vores tætte samarbejde gør det nemmere at komme i mål. Samarbejdet bygger i høj grad på tillid, respekt for vores fagligheder og modet til at udfordre hinanden undervejs i processen. Vi har fået udviklet et attraktivt messekoncept, der matcher vores teknologiske løsninger og skaber en god synergi til de øvrige brandingaktiviteter, fortæller marketingchef Joan Gravengaard fra MacArtney.

Værdifuld messeindsats

Resultatet af indsatsen kunne ses på Oceanology International-messen, hvor 500 udstillere og 8.000 besøgende lagde vejen forbi det centrale London. En stor del af de besøgende var forbi den nye messestand fra MacArtney, der noterede sig mange positive tilkendegivelser og fagmessens største antal leads, da dette er noget, der måles konkret på under messedagene.

 

– Vi fik stor opmærksomhed på det nye messekoncept, som på alle måder fangede publikum. På messen kommer udelukkende besøgende med interesse for undervandsteknologi. Derfor er det ekstra spændende at opleve deres adfærd på standen og lyst til at afprøve de teknologiske muligheder. Vi er sikre på, at den nye præsentationsform gør indtryk og underbygger vores brand, virksomhedskultur og markedsposition, slutter marketingchef Joan Gravengaard fra MacArtney.