Konceptudvikling
Udvikling af kommunikationsunivers med udgangspunkt i ny strategi
Lindab ønskede at skabe et kommunikationsunivers, der kunne bære de mange budskaber fra strategiplanen.
Budskaberne skulle kommunikeres til hele organisationen til medarbejdere inden for forskellige fagområder og fra forskellige lokationer.
Lindab AS er den førende producent af ventilations-, tag- og facadeløsninger, porte, stålprofiler, tagrender og meget mere til byggeindustrien.
Den nye strategiplan skal positionere Lindab som leverandør af morgendagens arkitektur og indeklima er målet. Det mål skal nås ved at samle hele organisationen om fælles indsatser, nemlig at udvikle bæredygtigt, digitalt og for mennesker.
Per Gren
Kommunikationsunivers med illustration og budskab
Udvikling af illustrationer, figurer og situationer, som med bredde og udtryk kan indramme Lindab som en engagerende, motiverende og rummelig arbejdsplads, der er opbygget igennem årtier.
I den proces har det været vigtigt, at de tegnede figurer optræder i situationer, som understøtter virkeligheden bedst muligt.
Som understøtning til illustrationerne er der udviklet et koncept til korte kernebudskaber, med udgangspunkt i morgendagens arkitektur og indeklima.
Med små sætninger der starter med ”Blik for…” skabes en relevans i forhold til Lindabs produkter og samtidig udtrykker ”Blik for…” at der er fokus på et område eller et tema.
Med brug af Lindabs designguide fastholdes det grafiske udtryk, fonte- og farvebrug.
Strategiplanens budskaber synliggøres på kontorer og i kantiner
Der er udarbejdet en plakatserie med brug af kernebudskaber og illustrationer.
Plakaterne er printet på lyddæmpende materiale og hænger nu rundt omkring i virksomhederne.