Roedkilde Gymnasium 1
Fredericia Gymnasium

Fredericia Gymnasium – Ny identitet og dynamisk designguide

Fredericia Gymnasium ønskede en ny, tydelig identitet som skaber genkendelighed på tværs af medier 

Fredericia Gymnasium havde som udgangspunkt et stærkt logo, men identiteten som helhed manglede den røde tråd. Farver, former og opsætning stak i mange retninger, hvilket gjorde det svært at afkode Fredericia Gymnasium som afsender. 

Elever, lærere og personale er blevet inddraget i en co-creation proces for at finde ind til kernen af Fredericia Gymnasiums historie og værdier. Deres fortælling danner fundamentet for den nye identitet og designguide.  

Co-creation sætter ord og billeder på kerneværdierne  

Vi har stillet elever, lærere og personale fem enkle, men vigtige, spørgsmål. Deres svar har givet os værdifuldt indblik i hvilke farver, former, følelser og sætninger, de forbinder med Fredericia Gymnasium, samt hvilke dele af logoet, de bedst kan lide. 

Fredericia Gymnasium Co Creation (1)

Finjustering af logo   

Fredericia Gymnasiums logo trækker ikke blot tråde til skolens 350 år lange historie. Logoet – særligt træet – vækker også dybe følelser blandt skolens brugere. Logoet er med til at forankre skolens historie, hvorfor det bibeholdes og blot finjusteres. 

Klistermærker Fredericia Gymnasium Logo (2)

Ny designguide samler identiteten

Med afsæt i brugernes svar, har vi skabt en ny, stærk og samlende identitet som udtrykkes gennem de bærende elementer i designguiden:

Farver 

De røde og orange farver er af brugerne valgt som primære farver. De understøttes af gul. Blå er tilføjet for at inkludere HF, så hele skolen favnes.

Grafiske elementer 

Træet symboliserer liv, viden og udvikling, og kronen er derfor valgt som det bærende grafiske element.

Visuelt udtryk 

Det visuelle udtryk er opbygget modulérbart og legende. Trækronens grafiske form bruges til at skabe liv, både som farveflade og som streger. Farverne kan kombineres på forskellige måder for at skabe dynamik.   

På et stærkt fundament af historie og værdier, kan Fredericia Gymnasium nu med ny identitet og designguide udtrykke sig ensartet og tydeligt som afsender på tværs af medier.  

Mockup Stationary
Fredericia Gymnasium Grafiske Elementer (2)
  • Vi har været meget glade for processen og resultatet – dejligt at vide, at mange har bidraget og at det dermed er forankret i huset, historien, vores elever og vores ansatte!

    Joergen Lassen
    Jørgen Lassen
    Rektor
Fredericia Gymnasium Waves

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.