Website med tydelig kommunikation og brugervenlig struktur
Nyt website med hurtigere og mere intuitiv adgang til intelligente energiløsninger
Center Denmark havde oprindeligt et website, der reflekterede deres ambition om at blive et førende nationalt knudepunkt for intelligente energiløsninger. Nu er de etableret i Fredericia og ønskede at opgradere til et nyt website, der var hurtigere, mere brugervenligt og gav en mere intuitiv adgang til deres mange ydelser.
Center Denmark har en mission om at være den førende platform, der forbinder alle, der arbejder med digitale energiløsninger, og giver dem hurtig adgang til den nødvendige energidata til at udvikle deres produkter og løsninger.
Samtidig ønsker de at tiltrække energivirksomheder og aktører til deres innovative kontorfællesskab, Digital Energy Hub, hvor samarbejde og sparring på tværs af energisektoren kan blomstrer.
Per Gren
Sådan fandt vi det optimale design og opbygning
Da vi begyndte arbejdet med at udvikle det nye website, indledte vi med en workshop. Formålet med workshoppen var at opnå en fuldstændig afklaring om, hvilke funktioner og egenskaber hjemmesiden skulle have, samt hvordan den skulle præsentere sig visuelt.
Ved at tage højde for forskellige interessenter kunne vi skabe et website, der er brugervenligt og relevant for alle målgrupper, hvilket bidrager til at styrke Center Denmarks position som den førende platform, der forbinder alle, der arbejder med digitale energiløsninger.
For Center Denmark var det særligt vigtigt at vi tog højde disse fire forskellige interessentgrupper, som deres ydelser henvender sig til. De inkluderer:
Private- og offentlige virksomheder i energibranchen:
Det skulle være let at afkode, hvor de kunne finde relevante oplysninger og værktøjer, som adresserede virksomhedernes behov inden for energibranchen.
Det politiske niveau i energiselskaber, kommuner, regioner og stat:
Websitet skulle kunne præsentere data og analyser på en letforståelig måde for beslutningstagere på det politiske niveau.
Universiteter og tekniske uddannelsesinstitutioner:
Let adgang til unikke data om energiforsyning til brug i forskning, rapporter og information om samarbejdsmuligheder.
Interesseorganisationer og meningsdannere inden for grøn omstilling:
Websitet skulle indeholde nyheder, arrangementer og publikationer, der appellerer til denne interessentgruppe.
Tydelig kommunikation og brugervenlig struktur
På baggrund af workshoppens indsigter, udformede vi et mock-up. Med udgangspunkt i mock-uppen fik vi i samarbejde opbygget et intuitivt sitemap og lavet et brugervenligt design.
Hvilket resulterede i at Center Denmarks kerneydelser nu er placeret i menulinjen.
Vi har tilføjet en tydelig Call-to-Action (CTA) knap, så besøgende nemt kan få adgang til dataplatformen, rådgivning eller kontorfællesskabet med et enkelt klik.
For at give et bedre indtryk af kontorfællesskabet, Digital Energy Hub, har vi inkluderet nye stemningsfotos, der viser de attraktive kontorfaciliteter samt placeringen i det skønne havneområde i Fredericia.
Vi har også tilføjet illustrationer og grafik, der tydeliggør de komplekse processer, fx hvordan dataplatformen fungerer eller hvordan rådgivningsprocessen foregår. Dette sikrer, at interessenterne hurtigt får et klart overblik over de enkelte processer og ydelser, de tilbyder.