Facebook kampagne
Ekspansion, rekruttering og succes gennem målrettet Facebook-kampagne
Bytømreren er en veletableret tømrervirksomhed baseret i Aarhus, der opererer inden for tre forretningsområder: entreprise, service og forsikring. Gennem opkøb i Odder, Horsens og senest Vejle har virksomheden udvidet sit virkefelt og har nu i alt 250 medarbejdere, der løser opgaver i store dele af Danmark.
Den konstante travlhed gjorde det nødvendigt for Bytømreren at iværksætte hurtig rekruttere af tømrere.
I et tæt samarbejde mellem Bytømrerens HR-afdeling og CrossMind blev der udarbejdet en plan for en Facebook-kampagne, der skulle målrettes til et geografisk afgrænset område i en specifik periode.
Per Gren
Rekrutteringsfilm viser et attraktivt arbejdsliv i byggebranchen
Der blev udviklet en række profilerende film og billeder, som går tæt på de mange forskellige fagligheder og berøringspunkter, der er i byggebranchen.
Det var vigtigt, at få et værdibaseret udtryk som med en god stemning viser et sundt og attraktivt arbejdsliv.
Både film og billeder skulle skabe en visuel fortælling, der ikke kun fremhæver Bytømrerens projekter, men også menneskene bag dem - og derigennem inspirere og tiltrække talentfulde fagfolk.
Optimeret kampagne med målbare resultater og kvalificerede ansøgninger
Fakta om kampagnen
- Kampagnebudget: 7.000,-
- Periode: 1 måned
- Geografisk område: Århus og Horsens
Resultater
Eksponeringer i alt: 195.093 personer i målgruppen
Konverteringer i alt: 1.657 potentielle medarbejdere blev ledt til jobopslaget
Pris pr. konvertering: 4,10 kr.